Undervisningsforløb om indeklima

Nu sender vi vores første undervisningsforløb ud. Forløbet er ganske gratis, men fungerer kun hvis du har Airthings luftsensorerne fra Sund Luft til rådighed.

Over 90% af alle danske skoleelever, påvirkes hver dag af for meget CO2 i klasseværelset.

CO2, fugt, temperatur mm. påvirker ikke bare eleverne på kort sigt i form af dårlig koncentration, men kan også på længere sigt føre til astma, allergier, luftvejsinfektioner og i tilfælde af forhøjet radon sågar også lungekræft.

Man kan hurtigt placere skylden på dårlig ventilation, gamle bygninger, for mange elever i lokalet mm. Faktum er at alene et øget fokus på elevernes adfærd i løbet af skoledagen, vil kunne forbedre indeklimaet betragteligt.

Resultaterne af et dårligt indeklima kan aflæses i sygefraværsstatistikker og synliggøres af blandt andet skimmelsvampeangreb, men ellers er det ikke let at forholde sig til, da dårlig luft ikke ses og i mange tilfælde heller ikke mærkes.

Dette undervisningsforløb har til formål at:

• synliggøre data for den luft eleverne bevæger sig i
• gøre eleverne opmærksomme på konsekvenser af et dårligt indeklima
• sætte fokus på elevernes muligheder for at påvirke indeklimaet gennem adfærdsændringer
• lære eleverne om den naturvidenskabelige metode

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Please reload

Please Wait